Wie vandaag stil blijft staan, is niet klaar voor de wereld van morgen. Maar bedrijven die zich te makkelijk laten meevoeren door hypes, halen de eindstreep niet. Welke trends op het gebied van narrowcasting kunnen we serieus nemen?
1. Beter content management en inzicht
Voor veel organisaties betekent content management nog niets meer dan het uploaden en plannen van content. Maar dat is alsof je internet alleen gebruikt om te e-mailen: je gaat voorbij aan de potentie van dit nieuwe middel. Goede narrowcasting werkt namelijk twee kanten op. Niet alleen stuur je content de wereld in, je kijkt ook hoe deze ontvangen wordt. Dat inzicht gebruik je vervolgens weer om je content te verbeteren en uiteindelijk je verkoop te stimuleren.
Hoe dat in zijn werk gaat? Op verschillende manieren. Tegenwoordig zijn er bijvoorbeeld tools in de content management systemen om te zien hoe lang klanten blijven staan bij een display en of ze een actie uitvoeren. Toont iemand niet genoeg interesse in het product? Verander dan de content! Onthoud: het succes van een campagne ligt nooit bij de klant, maar bij jezelf.
2. Internet of Things
Iedereen heeft het erover: Internet of Things. Niet voor niets, want ook in digital signage zijn apparaten steeds vaker in staat om met elkaar te communiceren. Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan wel interacteren met displays. Zo veranderen tafels of etalagepoppen in touchscreens en kondigde Samsung eerder al de komst aan van een communicerende koelkast aan. Zo wordt de consument zelf steeds meer betrokken bij digital signage.
3. Smart cities
Slimme displays en kiosks in de stad, interactieve stoplichten en overal camera’s: door alle beweging in een stad nauwkeurig in beeld te brengen, krijg je een oneindige berg data tot je beschikking. Deze kan gebruikt worden om gedrag te voorspelen, verkeersstromen te optimaliseren en individuele gebruikers te monitoren.
Nergens in deze laatste trend zo ver doorgevoerd als in China: hier worden zelfs strafpunten gegeven als je door rood loopt en kan de overheid stoplichten inzetten voor politieachtervolgingen. Ten goede of ten kwade: de potentie van deze ontwikkeling is enorm.
Doodlopende weg, of stip aan de horizon?
Je ziet het: displays zijn tegenwoordig zoveel meer dan displays. Zet jij digital signage nog steeds in als eenrichtingsverkeer? Tijd om in te zien dat je op een doodlopende weg zit. Neem vandaag nog contact op voor noodzakelijke vernieuwing!
© Digital Signage Today